Selasa, 14 Jun 2011

Selamat Datang Kepada Mahasiswa-mahasiswa Baru Jabatan Al-Syariah

Ahlan Wasahlan Wamarhaban Bikum diucapkan kepada semua pelajar-pelajar baru Diploma Al-Syariah. Terima kasih juga diucapkan kepada kalian kerana telah memilih KIAS ini sebagai tempat persinggahan dalam usaha kalian menambah ilmu seterusnya memilih Diploma Al-Syariah sebagai skop pengajian kalian. Sebelum itu tahniah juga diucapkan kepada kalian yang telah berjaya mengharungi hari-hari Minggu Ukhwah Islamiyyah dengan jaya dan sabarnya. Mabruk ilaikum.

Kami di pihak Nadi Al-Syariah (NAS) amat berbesar hati menerima kalian semua sebagai adik-beradik baru di dalam keluarga besar NAS. Malahan kami di pihak kepimpinan memang sudah lama menantikan sokongan serta bantuan daripada kalian semua dalam menjayakan motto utama NAS iaitu, KE ARAH MELAHIRKAN GENERASI FAQIH BERJIWA DAI’E. Kalian seharusnya berbangga kerana diberi peluang untuk bersama-sama kami di dalam mengembangkan perjuangan menegakkan Kalimah Tauhid di atas muka bumi nan indah ini.

Untuk makluman kalian semua, NAS adalah kelab induk di dalam Jabatan Al-Syariah yang kini baru berusia 2 tahun dan kami adalah kepimpinan sesi yang kedua. NAS telah merancang beberapa aktiviti bagi meningkatkan syaqafah para ahlinya. Jadi sokongan ahli-ahlinya dalam menjayakan program ini adalah sesuatu yang amat diharap-harapkan. Bagi makluman semua ahli-ahli bari NAS, anda boleh merujuk pada Pengerusi NAS, Saudara Hafidz Zawawi ataupun Timbalan Pengerusi NAS, Saudari Solehatul Akmal. Program utama untuk semester ini adalah Seminar Siasah Syariaah Peringkat Kebangsaan.

Akhir kalam, selamat menuntut ilmu dan selamat meningkatkan kualiti kalian sebagai pemegang status baru iaitu mahasiswa. Kalian adalah penyambung kepada sejarah kegemilangan mahasiswa sebelum ini. Wallahua’lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan